PRINCIPII

Principii

Principii

Spre deosebire de metodele alternative de predare cunoscute in tara noastra Waldorf sau Montessori, Reggio Emilia nu este o metoda de predare ci mai degraba o abordarea bazata pe anumite valori fundamentale legate de modul de educare al copiilor care aduce in prim plan 7 principii: 

  • Copilul este capabil, plin de potential, puternic si curios;
  • Mediul inconjurator este al 3 lea profesor;
  • Adultul este un fin observator, un mentor si un ghid;
  • Parintii si implicarea acestora in educatia copiilor;
  • Copii au “100 de limbaje” prin care ne arata ca stiu sa picteze, coloreze, construiasca, sculpteze, modeleze, sa joace roluri, sa cante si multe altele;
  • Copiii invata cel mai bine de la alti copii, familie, comunitate;
  • Curriculum emergent. Este metoda prin care educatorul/psihologul  planuieste activitatile si proiectele inspirandu-se din nevoile copiilor si in functie de ariile de interes ale acestora.

Curriculum nu este unul fix de la care nu se poate deroga  si care trebuie urmat  cu strictete ci el este format si  in functie de ideile copiilor, de ariile de interes pe care acestia le manifesta.

Folosim timpul petrecut in aer liber pentru a-i ajuta pe copii sa descopere natura dar si ca mediu in care ne desfasuram anumite activitati.


  • Mediul inconjurator este al 3 lea professor

Mediul  inconjurator este foarte important in dezvoltarea copiilor si de aceea  se va pune accent pe tot ce ne ofera natura ( materiale din natura, joaca in aer liber, impamantenirea respectului fata de mediu). Acesta are o importanţă foarte mare, de aceea multe din activitatile zilnice sunt in stransa legatura cu ceea ce ne inconjoara, cu materiale pe care natura ni le pune la dispozitie.

Pentru noi noroiul si  pietrele nu sunt inamici ci din contra sunt surse de imaginatie si distractie.

 

  • Adultul este un mentor si un fin observator. Educatorii asculta si observa copiii indeaproape, le pun intrebari si tin cont de ideile lor.

Copiii Reggio sunt atent observati de catre educatori pentru  a descoperi ariile de interes ale acestora si toate observatiile se noteaza in fisele copiilor care urmeaza a fi trimise parintilor la fiecare final de luna.

Am ales pt educatorii  Reggio  psihologi care sa  observe, sa urmareasca  evolutia si sa  incurajeje  dezvoltarea increderii in sine, a inteligentei emotionale dar si a respectului pentru mediul inconjurator si pentru fiintele vii (indiferent ca vorbim de oameni, animale sau plante).

Educatorii sunt tovarasi de joaca.Daca ei observa interes pentru anumite domenii este foarte posibil sa pornim un intreg proiect precum crearea unui mediu de viata, un experiment, o piesa de teatru etc.

Tratam copiii cu respect , nu facem abuz de puterea noastra de adulti si nu ii intimidam deoarece dorim sa dezvoltam personalitati puternice cu incredere in ei.

Educatorii pun intrebari copiilor si le asculta ideile acestora. Educatorul planifica activitatile si proiectele dar copiii sunt lasati sa isi foloseasca imaginatia.

Educatorul  trebuie sa le organizeze copiilor spatiul si sa le creeze mediul propice pentru a isi folosi imaginatia.In acest sens, in fiecare zi, va exista un program care sa contina atat activitati individuale dar si de grup in care copiii conduc activitatea iar educatorul  ii observa si ghideaza.

  • Implicarea parintilor

Implicarea parintilor ca strategie de predare : sedinte, informare permanenta a parintilor, activitati in care sunt invitati sa participe si acestia, excursii organizate in jurul Bucurestiului la care participa atat educatorii cat si parintii impreuna cu copiii.

Părinţii reprezintă o resursă esenţială în procesul de învăţare al copilului de aceea legatura educator-copil-parinte trebuie sa fie foarte stransa. In acest sens, in cadrul centrului  se va asigura o legatura permanenta cu parintii prin toate mijloacele de comunicare, inclusiv intalniri  in care acestia, in cercuri restranse pot sa isi exprime deschis ideile putand fi consiliati de educatorul/psihologul nostru.

Pentru ca familia este considerata foarte importanta in dezvoltarea copiilor, in activitati se folosesc teme care sa fie in stransa legatura cu familia acestora (proiect arborele genealogic, familia mea, timp liber cu parintii mei etc).

Parintii sunt o componenta esentiala pentru  noi, ei sunt incurajati sa se implice in educarea copiilor,  in activitatile lor si impreuna formeaza o echipa.

 

Abordarea Reggio Emilia este bazata pe :

  1. Creativitate si estetica
  2. Colaborare
  3. Mediul inconjurator
  4. Implicarea parintilor
  5. Joaca
  6. Respectul si intelegerea copilului din partea educatorului

CE ESTE REGGIO EMILIA?

Abordarea Reggio Emilia ne ofera posibilitatea sa valorificam curiozitatea si creativitatea copiilor prin incurajarea lor de a lucra la proiecte din domenii care le starnesc curiozitatea.

CITESTE MAI MULT »

CONTACTATI-NE ACUM!

TELEFON: 0721.725.389

E-MAIL: office@beautiful-minds.ro

ADRESA: Str.Durau, nr 40. Sector 1, Bucuresti